6 czerwca, w salonie 9design przy ul. Lucerny 25 w Warszawie, odbył się pierwszy z cyklu Wieczór Architektów. Głównym punktem spotkania był wykład uznanego projektanta, kuratora i doktora sztuki Tomka Rygalika, połączony z zapowiedzią jego współpracy z marką Inspirium. Nowy dyrektor artystyczny zdradził wstępne założenia linii i bezsprzecznie oczarował gości piękną opowieścią o istocie designu.
Wieczór
Architektów, który odbył się w warszawskim salonie 9design,
zgromadził wielu przedstawicieli mediów i renomowanych pracowni
architektonicznych. Gości powitała właścicielka marki – Anna
Dobrzycka,
która wraz z mężem Krystianem
Dobrzyckim
od 2009 roku prowadzi salon 9design, oferując klientom
wyselekcjonowane przedmioty do wnętrz i meble od zagranicznych, a
także polskich producentów.
Wyczekiwana
przez wszystkich prelekcja Tomka
Rygalika wprowadziła publiczność
w merytoryczną, ale jakże inspirującą historię o znaczeniu
kontekstu dla projektowania użytkowego. Pytania do
prelegenta zatrzymało dopiero ogłoszenie konkursu i znakomity
poczęstunek od zaprzyjaźnionej z salonem 9design restauracji
Bejrut.
Spotkanie
było również okazją, by nieco szerzej zapowiedzieć współpracę
czołowego projektanta z dynamicznie rozwijającą się polską marką
Inspirium, dostępną w 9design.
Przed
decyzją o współpracy dokładnie przyjrzałem się potencjałowi,
jaki drzemie w Inspirium. Jej sposób działania przypomina modelem
rodzinne firmy włoskie, które odniosły międzynarodowy sukces.
Wizyta w fabryce w Żywcu, gdzie wszędzie panuje laboratoryjny
porządek, przekonała mnie, że mam do czynienia z ludźmi znającymi
się na sztuce meblarskiej, a rozmowa z parą właścicieli – że są
pasjonatami. Wspaniałe rzeczy mogą osiągać tylko ludzie z
odpowiednim nastawieniem, entuzjaści wierzący w swoje pomysły –
zauważa Rygalik.
Designer
jako dyrektor artystyczny Inspirium zajmie się strategicznym
rozwojem marki, bazując na jej wypracowanych przez lata
kompetencjach w zakresie technologii i unikatowej na naszym rynku
pracy z naturalnym materiałem, jakim jest pierze. Pierwsze efekty
tej kooperacji ujrzą światło dzienne jesienią tego roku.
Podczas
spotkania zebrani goście mogli w swobodnej atmosferze zapoznać się
z wysmakowanymi ekspozycjami salonu 9design, a także zobaczyć, jak
dotychczasowe propozycje marki Inspirium
sprawdzają się w realnym użytkowaniu. Partnerzy medialni zadbali,
by obecni mogli w domowym zaciszu oddać się pasjonującej lekturze
za sprawą przygotowanych dla nich magazynów, a rozmowy w kuluarach
były dopełnieniem tego pełnego wrażeń
spotkania w twórczej i życzliwej atmosferze.
Wieczór
zorganizowali właściciele salonu 9design.
Patronat medialny nad wydarzeniem objęli: Elle
Decoration, Czas na Wnętrze, Dobre Wnętrze, Design Alive,
Archimania.pl, Foorni.pl, Mieszkaniezpomyslem.pl, Designteka.pl,
Magazif.com, Point of Design, Nowy Magazyn, Law Business Quality.